BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du have hele staten som din arbejdsplads, men med beliggenhed centralt i København? Motiveres du af at yde god og brugbar juridisk rådgivning?
Rådgivningsenheden i Økonomistyrelsen søger lige nu nyuddannede jurister. Vi tilbyder en spændende stilling, hvor din udvikling og læring er højt prioriteret. Du får mulighed for at arbejde med forskelligartede juridiske opgaver, herunder rådgivning og gennemførsel af udbud, og du oplæres i, hvordan du bliver en dygtig rådgiver og udbudsjurist.
Vi tilbyder et lærende og spændende arbejdsmiljø Hos os står kollegaer klar til at byde dig velkommen i vores juridiske kontor, som er specialiseret i udbuds- og kontraktret. På din første arbejdsdag tager din mentor imod dig, og præsenterer dig for dit onboardingforløb. Herefter lægger du sammen med din nærmeste leder en plan for din arbejdsportefølje og faglige udvikling. Planen sikrer, at du arbejder med opgaver, som interesserer dig og som bidrager bedst muligt til at gøre dig til en af statens dygtigste juridiske rådgivere.
Dine opgaver vil være alsidige og varierede. Opgaverne kunne eksempelvis være:
- Rådgivning om indkøb, udbud og kontrakter
- Udarbejdelse af udbuds- og kontraktmateriale
- Gennemførelse af et udbud fra start til slut, herunder interessenthåndtering og projektledelse
- Videndeling i form af artikelskrivning eller ved at udarbejde vejledninger og skabeloner
- Besvarelse af vores telefoniske, juridiske hotline og udarbejdelse af skriftlige svar.
”Det er fedt at have et arbejde, hvor man bliver kastet ud i mange forskellige opgaver. Det stiller krav til ens forberedelse, og at du fx prøver forskellige tilgange af, men det er samtidig super lærerigt og giver en unik erfaring med forskellige typer projekter og samarbejdspartnere.”
Hvis du har interesse for grønne indkøb, har du også mulighed for at fordybe dig i, hvordan du kan købe grønnere og mere bæredygtigt ind i staten.
Vi søger dig, som ønsker at blive en dygtig jurist og rådgiver Du er uddannet jurist, enten cand. jur. eller cand. merc. jur. Vi forventer, at du har et ønske om at arbejde med offentlige indkøb og udbud. Det er ikke en forudsætning, at du har erfaring med områderne, men du skal have lysten til at lære.
Vi tilbyder et tilrettelagt fuldmægtigforløb til vores nyuddannede og mindre erfarne jurister, så vi sikrer, at du i et trygt tempo bliver statens nye udbudsekspert. Forløbet omfatter konkrete mål om bl.a. opbygning af relevant erfaring og udviklingspunkter samt kursusaktiviteter.
Vores fokus på, at vi løbende udvikler os både fagligt og personligt, er også kendetegnet ved, at vi altid samarbejder om vores opgaver, og du kan derfor regne med, at der altid er en kollega, som vil være dedikeret til at sparre med dig, og at du vil få feedback på de opgaver, du har løst. Din kommende mentor, Lasse, fortæller:
”Vi har i kontoret et stærkt læringsmiljø, hvor vi styrker din faglige viden, både ved generel videndeling og netværk, men også via sidemandsoplæring ved løsning af dine daglige opgaver i tæt samarbejde med mere erfarne medarbejdere. Vi prioriterer, at du bliver tilbudt oplæring, kurser og uddannelse for at sikre, du har de rette kompetencer - både personligt og fagligt.”
Et kontor med fokus på arbejdsglæde og samarbejde Vores kontor hjælper med både juridisk rådgivning, praktisk gennemførsel af udbud, drift af et kompetenceudviklingsprogram inden for grønne indkøb og udbud, ligesom vi udvikler digitale værktøjer og skabeloner til at understøtte indkøbs- og udbudsprocesser. Vi hjælper internt i Økonomistyrelsen og i Finansministeriet, samtidig med at vi yder rådgivning til staten gennem Rådgivningsenheden – Statens indkøb, som vi driver i et samarbejde med Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.
Vores kontor er kendetegnet ved en stærk holdånd med høj faglighed, og vi lægger stor vægt på, at vi alle føler arbejdsglæde, samt at vi har det sjovt i hverdagen. Vi mener, at samarbejde og videndeling er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Vi leverer i fællesskab, udvikler hinanden gennem feedback, deler vores læringspunkter på ugens tavlemøder og fejrer løbende, når vi kommer i mål med større leverancer.
Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.
Selvom vi sikrer fleksibilitet for vores medarbejdere, fx ved hjemmearbejde, så har vi fokus på, at der altid er kollegaer på kontoret til at spise frokost med og vende weekendens aktiviteter med. Vi sørger for løbende anerkendelse af kollegaerne imellem ved på skift at uddele en stafet til vores ugentlige kontormøder. Begrundelserne herfor har spændt fra at være god til at hjælpe, når en anden har været i tidsnød eller fordi en kollega for første gang har holdt et oplæg foran mange eksterne. Vi har hyggelige traditioner året rundt, så som at medbringe rejsekopper fra vores ferier, fredagsbarer og kontorseminar. Senest har kontorets medarbejdere arrangeret kreative eftermiddage, hvor de blandt andet har lavet papirblomster.
”Det er skønt at arbejde et sted, hvor man har lyst til at tilbringe tid sammen med sine kollegaer – også til andet end arbejdsopgaver og alt det faglige”, udtaler din kommende kollega, Signe.
Ansættelsessted Stillingen er forankret i Økonomistyrelsens del af Rådgivningsenheden – Statens indkøb, som er en selvstændig enhed, der drives i tæt samarbejde med Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Vi sidder i hjertet af tæt ved både Kongens Nytorv og Kongens Have på adressen Landgreven 4, 1017 København K.
Læs mere om enheden og dine kommende kollegaer på www.statensindkob.dk.
Organisatorisk er vi i Økonomistyrelsen placeret i kontoret for Jura & Rådgivning, der er en del af Center for Indkøb og Udbud, som også omfatter kontoret for Statens Indkøb. I centret er vi over 40 medarbejdere med solid udbudsretlig og indkøbsfaglig erfaring og baggrunde fra både den offentlige og private sektor.
Ansættelsesvilkår Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig.
Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.
Flere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Josephine Maria Utzon Minddal på tlf. 5143 3775 eller mail jomum@oes.dk, eller chefkonsulent Lasse Bo Szuwalski Hansen på tlf. 2935 8634 eller mail lahan@oes.dk.
Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest den 13. august 2023.
Vi forventer at holde 1. samtaler løbende og senest i løbet af uge 33, så send gerne din ansøgning allerede i dag. Vi håber at kunne byde dig velkommen 1. oktober 2023.
Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
København Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Økonomistyrelsen, Landgreven 4, 1301 København K
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 13-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170740&DepartmentId=6070&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5874805