BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at arbejde for sikkert udstyr til patienterne? Kunne du tænke dig et alsidigt job med mange kontaktflader, og kunne du trives du med at dygtiggøre dig inden for et komplekst område, hvor intet er sort eller hvidt? Så er jobbet som inspektør i Lægemiddelstyrelsen måske noget for dig.
Dine primære arbejdsopgaver
Det meste af din arbejdstid kommer til at gå med at planlægge, udføre og rapportere inspektioner af alle virksomhedsroller og alle risikoklasser af medicinsk udstyr og medicinsk udstyr til in vitro-diagnostik (IVD) i Danmark.
Vi arbejder også løbende med at forbedre den måde, vi udfører inspektioner på – herunder med at opdatere vores kvalitetssystem – og dette arbejde vil du også komme til at deltage i.
Derudover kommer du til at være med til at implementere EU-lovgivning og holde oplæg for og svare på spørgsmål fra virksomheder.
Din hverdag hos os
Du vil få en alsidig hverdag med stor selvstændighed og medbestemmelse – for eksempel i forhold til at tilrettelægge din arbejdsuge og rejseaktiviteter.
Du starter dog med at gennemgå et omfattende træningsforløb med en kollega, som vil fungere som din mentor. Din mentor vil tage dig med i alle trin fra planlægning til afslutning af en inspektion og sørge for, at du bliver fortrolig med detaljerne. I træningsforløbet vil du også deltage i inspektioner med de andre kolleger fra teamet – for at lære af deres tilgang, praksis, osv.
Hos os har vi stort fokus på at dygtiggøre os gennem uddannelse og kurser såvel som gennem faglig sparring. Vi gør vores yderste for at lære af hinanden og udnytte alles styrker bedst muligt, for vi er så heldige at have meget forskellige uddannelsesmæssige baggrunde og erhvervserfaringer. Derudover interesserer vi os for hinanden og trives godt sammen – både på og uden for arbejdspladsen.
Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer
Du har en akademisk uddannelse som fx ingeniør. Derudover er det en fordel, hvis du har kvalitets- eller produktionserfaring fra en ISO-13485 certificeret virksomhed. Alternativt kan du have erfaring med implementering eller vedligeholdelse af ISO-13485 kvalitetsstyringssystemer eller have kendskab til andre krav og ISO-standarder (for eksempel ISO 14971). Vi ser også gerne, at du har erfaring med at gennemføre audits eller inspektioner.
Vi forestiller os desuden, at du både trives med at løse opgaver på egen hånd og i samarbejde med andre, at du kan overholde tidsfrister, har flair for struktur og kan skabe overblik over dine opgaver. Derudover vurderer vi, at jobbet kræver en god situationsfornemmelse, hvor du både kan stå fast og være diplomatisk – afhængig af hvad situationen kræver.
Det er et krav, at du kan gøre dig forståelig på dansk og engelsk, og at du har kørekort.
Endelig så håber vi, at du kan være med til at udvikle vores område med din faglighed og dit engagement.
Vi tilbyder
- En stilling på et område i rivende udvikling
- Indflydelse, afvekslende arbejdsopgaver og fleksibilitet – med mulighed for hjemmearbejde.
- Et uformelt miljø med kolleger, der hjælpes ad og har fokus på at have det godt sammen.
- Muligheder for personlig og faglig udvikling.
Vi er ca. 35 medarbejdere, som har ansvaret for Lægemiddelstyrelsens inspektionsprogram på lægemiddelområdet og i forhold til medicinsk udstyr. Vi udfører inspektioner ca. 10 –15 dage i kvartalet – både individuelt og i teams. Læs mere på Lægemiddelstyrelsen.dk.
Om ansættelsen
Du bliver ansat efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og Akademikernes Centralorganisation.
I Lægemiddelstyrelsen træffer vi afgørelser i myndighedssager, og derfor er det vigtigt for os, at der ikke kan stilles spørgsmålstegn ved vores habilitet. Derfor er det en forudsætning for ansættelse i Lægemiddelstyrelsen, at du ikke ejer aktier, anparter, andele, optioner eller lignende i en lægemiddel- og/eller medicovirksomhed. Ejer du i dag såkaldte medarbejderaktier, har du dog en vis periode til at afhænde disse aktier. Det er på samme måde ikke muligt at have et bierhverv i en lægemiddel- og/eller medicovirksomhed, eller fungere som rådgiver af disse.
Kontakt os gerne
Få mere at vide om stillingerne ved at ringe til sektionsleder Annette Byrholt Hansen på tlf. 44 88 92 72, inspektør Sofie Thørholm 21 32 33 68 eller inspektør Tina Ekberg på tlf. 20 52 74 65.
Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Vi regner med at holde samtaler i uge 36-37 . Du kan læse mere om os på Lægemiddelstyrelsen.dk.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
København Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Lægemiddelstyrelsen, Axel Heides Gade 1, 2300 København S
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 04-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171538&DepartmentId=9987&MediaId=2505&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5892144