BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du afprøve dine færdigheder i offentlig administration og arbejde til gavn for samfundet? Vil du hjælpe os med forskellige administrative opgaver, lettere sagsbehandling og besvare henvendelser om autorisation? Så har vi brug for dig!
Om Autorisation & EU-Sygesikring
Enheden består af to sektioner med ca. 60 medarbejdere med forskellig baggrund.
Autorisationssektionen, som vi netop nu rekrutterer til, udsteder dansk autorisation til sundhedspersoner inden for 19 forskellige faggrupper. Her vurderer vi blandt andet om udenlandsk uddannede sundhedspersoner opfylder betingelserne for dansk autorisation.
Sektionen EU-Sygesikring fungerer, som det danske forbindelsesled til EU og administrerer mellemstatslig refusion af udgifter til sundheds- og plejeydelser i henhold til EU-retten. Sektionen yder generel vejledning af borgere og virksomheder om sygesikring og ret til behandling ved rejser eller flytning til udlandet efter EU-regler, nordiske regler og bilaterale sikringsaftaler. Sektionen varetager afregning og regnskab for sygesikringsydelser med EU-/EØS-landene.
Din hverdag hos os
Autorisationssektionen består af sagsbehandlere med forskellig baggrund, herunder andre kontorfunktionærer og jurister, som håndterer en lang række ansøgninger fra både Danmark, EU/EØS og resten af verden.
Lige nu mangler vi en studentermedhjælper, som skal hjælpe vores team, der behandler ansøgninger fra sundhedspersoner fra EU/EØS. Hvis det bliver nødvendigt, kan du komme til at løse opgaver på andre områder.
Konkret kommer du til at arbejde med:
- journalisering og lettere sagsbehandling
- bistand til sagsbehandlerne, f.eks. skabe overblik over sager og indledende sagsbehandling
- afslutning af sager, herunder returnering af dokumentation
- kommunikation med, og besvarelse af henvendelser fra, ansøgere
- telefonisk og skriftlig vejledning om autorisationsprocessen generelt
- diverse administrative opgaver.
Vi lægger vægt på, at du:
- studerer på 3-6. semester på en relevant uddannelse, eksempelvis jura, statskundskab, folkesundhedsvidenskab, eller offentlig administration og forvaltning
- er åben, udadvendt og serviceminded
- har lyst til at løse administrative opgaver
- har gode skriftlige og mundtlige kommunikative evner, både på dansk og engelsk
- både kan arbejde selvstændigt og i en gruppe
- er arbejdsom og klar på udfordringer
- kan arbejde struktureret og efter faste procedurer
- er pligtopfyldende og tager ansvar, herunder selv opsøger nye opgaver.
Du bliver en del af et aktivt fagligt miljø, hvor du sammen med dygtige, positive og engagerede kolleger med andre uddannelser får mulighed for at anvende og udvikle dine kompetencer. Vi sætter pris på en uformel omgangstone og et godt arbejdsmiljø, hvor samarbejde mellem forskellige fagligheder er nøglen til succes.
Vi er fleksible med dine arbejdstider, så de kan indpasses efter dit studie, eksamener mv.
Om ansættelsen
Du bliver ansat efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO-S-fællesoverenskomsten) og gældende organisationsaftale mellem Skatteministeriet og HK/Stat for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK), jf. aftalens bestemmelser vedrørende kontorfunktionærer.
Stillingen er på 15 timer om ugen. Ansøgningsfrist d. 21. august 2023.
Kontakt os gerne
Få mere at vide om stillingen ved at ringe til fuldmægtig Julie Schmidt Christensen på tlf. 2944 2691 eller sektionsleder Kaj Kramer Molbech Pedersen på tlf. 2138 1690.
Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i 34-35.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
København Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Styrelsen for Patientsikkerhed, Islands Brygge, Islands Brygge 67, 2300 København S
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 21-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171132&DepartmentId=8845&MediaId=2524&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5883186