Sagsbehandlere til ejendomsvurderingsområdet – brug dine juridiske kompetencer i en uafhængig klageinstans

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Når borgere klager over vurderingen af deres ejendom, er det os, som tager fat på sagerne med et nyt blik. Du kan blive en del af holdet og få mulighed for at folde dine juridiske kompetencer ud, når du selv løber med sagerne – selvfølgelig med den nødvendige sparring i ryggen. Sammen lander vi sagerne på bedste vis.

Vær med til at sikre retssikkerheden med din sagsbehandling

Bliv en del af Skatteankestyrelsens vurderingskontorer i København, hvor vi bl.a. behandler sager inden for vurdering af fast ejendom. Vi er i gang med at gøre plads til nye sager, og du kan være med til at løfte denne opgave, fordi vi søger nye kolleger til 2., 4. og 10. kontor på vores lokation på Strandboulevarden.

Du får mulighed for at fordybe dig i klagesagsbehandlingen og sikre retssikkerheden for borgerne. Sagerne har stor betydning for de berørte borgere, så vi sørger for et smidigt og effektivt sagsforløb. En typisk sag består i, at du sikrer oplysning af sagen, udarbejder udkast til afgørelse, og at du i denne forbindelse er i dialog med klageren og rådgiveren på vegne af Skatteankestyrelsen. Når et udkast til afgørelse evt. har været i høring hos klageren, bliver sagen sendt i votering i enten Landsskatteretten eller et vurderingsankenævn.

Vores sager indeholder ofte komplicerede juridiske vurderinger, og vi står klar med kompetente kolleger, der deler ud af deres viden og giver dig den sparring, du har brug for. Vi tager godt imod nye medarbejdere og lægger vægt på fyldestgørende onboarding fra første dag. Uanset dit erfaringsniveau er der rig mulighed for at udvikle din faglighed – også på tværs af styrelsens fagområder.

I Skatteankestyrelsen understøtter vi fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøfter du med din leder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning.

Du får en unik mulighed for at

  • arbejde med ejendomsvurderingsområdet og forvaltningsretten
  • få ansvar for egne sager, indtil der træffes afgørelse ved Landsskatteretten og vurderingsankenævn
  • have løbende samarbejde med forskellige fagkontorer og myndigheder
  • opnå faglig udvikling inden for andre klagesagsområder i Skatteankestyrelsen.

Med de opgaver forestiller vi os, at du

  • er uddannet cand.jur., cand.merc.jur., professionsbachelor i skat eller har en bachelor i skat eller en diplom- eller masteruddannelse inden for skatte- eller momsretten
  • måske allerede har erfaring med sagsbehandling og vil bygge ovenpå dine kompetencer
  • også kan være nyuddannet og har lyst til at lære sagsbehandlerhåndværket
  • kan omsætte din juridiske faglighed til praksis og arbejder struktureret, driftsorienteret og selvstændigt
  • deltager aktivt i faglig sparring og teamsamarbejde, og kan kommunikere med blik for modtageren i skrift og tale.
Din nye kollega Morten Borre glæder sig til at møde dig
”Som sagsbehandler i Skatteankestyrelsen kan du bidrage til, at sagerne afgøres juridisk korrekt og lander bedst muligt. Jeg oplever en god sparringskultur med et balanceret fokus på faglig fordybelse og effektiv afklaring af komplicerede problemstillinger. Hos os kan du løbe så langt med dine sager, som du kan, og når du har brug for sparring, er den lige ved hånden. Det er et mål for os alle, som vi gerne bidrager til i fællesskab. Det faglige niveau er højt, og uanset dit kvalifikationsniveau er der udviklingsmuligheder at hente. Og så er fællesskabet supergodt. Vi er en blandet skare af nyuddannede og erfarne kolleger, og det giver et godt mix”, fortæller specialkonsulent Morten Borre.

I Skatteankestyrelsen går vi op i at lære hinandens kernekompetencer at kende og forstå, hvad vores individuelle forskelligheder betyder for vores måder at samarbejde på.

Vidste du…
… at Skatteankestyrelsen er en af landets største juridiske arbejdspladser, der dækker hele spektret af kompleksitet i skatteretten – lige fra ejendomsvurdering til transfer pricing og beskatning af lønmodtagere.

… at Skatteankestyrelsen er en uafhængig klagemyndighed. Det betyder, at når en borger eller virksomhed har fået en afgørelse fra fx Skattestyrelsen, som de ikke er enige i, så kan de klage til os. Det kan handle om hvilken skat eller moms, de skal betale. Vores vigtigste opgave er at hjælpe borgere og virksomheder med at få den korrekte afgørelse i deres sag. Hver dag går vi på arbejde for at sikre retssikkerhed, og det, synes vi, giver vores arbejde mening.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Upload din ansøgning, dit CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest den 31. juli 2023.
Vi læser ansøgningerne igennem og holder samtaler løbende, så send gerne din ansøgning snarest muligt.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Anne Mette Thisted på tlf. 3376 2405 eller kontorchef Jacob Vee Tornbjerg på tlf. 3376 0741. Ønsker du at høre mere om opgaverne fra en eventuelt kommende kollega, er du velkommen til at kontakte Morten Borre på telefonnummer 3376 2648.

Der vil indgå en personlighedsprofiltest og eventuelt en logisk test i forbindelse med rekrutteringsprocessen.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Startdato og arbejdssted
Startdato er gerne 1. september 2023 eller efter aftale og ansættelse efter gældende overenskomst.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er som udgangspunkt Strandboulevarden 89, 1. sal, 2100 København Ø.

Læs mere om ansættelse i styrelsen på www.skatteankestyrelsen.dk/job-og-karriere/

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

København Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteankestyrelsen København, Ved Vesterport 6 6, 1612 København V

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 31-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169978&DepartmentId=9879&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5878208

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet