BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Ligger dit faglige interessefelt inden for erhvervsskatteret? Bliv en del af Skatteankestyrelsen, hvor du får mulighed for at anvende dine kompetencer til at arbejde med uafhængig klagesagsbehandling. Som sagsbehandler hos os spiller du en vigtig rolle, når du ser på de forskellige sager med et nyt, objektivt blik. Du bidrager til at fastlægge praksis for behandling af klager på skatteområdet.
Sagsbehandling i et tværfagligt samarbejde
På 5. og 13. kontor i København er vi klar til at byde velkommen til flere sagsbehandlere, som brænder for skatteret, forvaltningsret og faglig fordybelse. Kontorerne er delt op i teams, hvor vi bl.a. behandler klager over skønsmæssig ansættelse af indkomst og moms og forskellige emner inden for erhvervsbeskatning for selskaber og erhvervsdrivende.
Du får selvstændigt ansvar for dine opgaver og mulighed for at blive specialist inden for et eller flere fagområder – du kan få indflydelse på, hvilke sagsområder du gerne vil dykke ned i. Der er plads til, at du kan fordybe dig i sagerne og opbygge ekspertviden. Du får tilknyttet en fast sparringspartner, som hjælper dig godt i gang, og vi har forberedt et grundigt onboardingprogram til dig.
Dine kolleger har erfaring fra både det offentlige og private erhvervsliv med regnskabsmæssig, skattefaglig eller juridisk baggrund. Vi arbejder i teams for at opnå stærke, faglige miljøer, og vi arbejder åbent og uformelt. Vi har en stærk sparringskultur, hvor vi hjælper hinanden med at løse problemstillinger. Hos os står alle døre åbne, når du har spørgsmål.
I Skatteankestyrelsen understøtter vi fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøfter du med din leder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning.
Dine ansvarsområder og primære opgaver
- sager inden for fx skatte- og momsfradrag for selskaber og erhvervsdrivende, afskrivninger, kommanditselskaber, virksomhedsskatteloven, bogføring- og regnskabssager og lov om skattefri virksomhedsomdannelse
- behandle klagerne og udarbejde forslag til afgørelse af klagesager
- afholde møde med klagere og rådgivere
- deltage i møder i afgørelsesmyndighederne, Landsskatteretten og skatteankenævn.
- fx er uddannet cand.jur., cand.merc.jur., cand.merc.aud., skatterevisor eller har en diplom- eller masteruddannelse inden for skatteretten.
- har erfaring med sagsbehandling og gerne bred erfaring med skatteretlige problemstillinger. Nyuddannede med specifik interesse for de nævnte områder kan også komme i betragtning.
- kan skabe overblik over omfattende og kompliceret materiale og arbejder selvstændigt og driftsorienteret med sagerne.
- gerne vil deltage i faglig sparring, feedback og samarbejde på tværs af de forskellige kontorer.
”Hos os får du mulighed for at arbejde med interessante områder i skatteretten. Der er stor variation i sagerne, og ingen sager er givet på forhånd. I Skatteankestyrelsen tager vi stilling til sagerne på ny og skal oplyse sagen. Fordi problemstillingerne er så forskellige, bliver du udfordret fagligt hele tiden – også hvis du har stor erfaring med området. Og så er her god stemning. Du kan ikke sidde på kontoret en hel dag uden at blive inviteret med på en kop kaffe og en kollegasnak. Det er ret hyggeligt”, fortæller chefkonsulent Carsten Lagoni.
I Skatteankestyrelsen går vi op i at lære hinandens kernekompetencer at kende og forstå, hvad vores individuelle forskelligheder betyder for vores måder at samarbejde på.
Vidste du…
… at Skatteankestyrelsen er en af landets største juridiske arbejdspladser, der dækker hele spektret af kompleksitet i skatteretten – lige fra ejendomsvurdering til transfer pricing og beskatning af lønmodtagere.
… at Skatteankestyrelsen er en uafhængig klagemyndighed. Det betyder, at når en borger eller virksomhed har fået en afgørelse fra fx Skattestyrelsen, som de ikke er enige i, så kan de klage til os. Det kan handle om hvilken skat eller moms, de skal betale. Vores vigtigste opgave er at hjælpe borgere og virksomheder med at få den korrekte afgørelse i deres sag. Hver dag går vi på arbejde for at sikre retssikkerhed, og det, synes vi, giver vores arbejde mening.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Upload din ansøgning, dit CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest den 20. august 2023.
Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte chefkonsulent Michael Ehlers Hansen på tlf. 3376 0900.
Vi læser ansøgninger løbende, så send gerne din ansøgning snarest muligt.
Vi bruger personligheds- og adfærdstest og eventuelt logisk test som dialogværktøj på 2. samtaler.
Du kan forvente, at vi afholder 1. samtaler torsdag d. 24. august og fredag d. 25. august 2023. Vi afholder 2. samtaler i uge 35.
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Startdato og arbejdssted
Startdato er så snart som muligt og senest den 1. november 2023.
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er som udgangspunkt i København helt centralt ved Vesterport Station på adressen: Ved Vesterport 6, 4. sal, 1612 København V.
Læs mere om ansættelse i styrelsen på www.skatteankestyrelsen.dk/job-og-karriere/.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
København Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteankestyrelsen København, Ved Vesterport 6 6, 1612 København V
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170853&DepartmentId=9878&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5878865