Nysgerrig og udadvendt proceskonsulent til videreudvikling af digitale løsninger i Koncernservice

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Genopslag

Motiveres du af at analysere, optimere og udvikle effektive forretningsprocesser? Er du generalist med en hang til det nørdede – eller er det omvendt?


Som proceskonsulent i kontoret for Automatisering og Udvikling får du et job, hvor du kan være med til at påvirke mere end 45.000 medarbejderes hverdag ved at bidrage til effektive og brugervenlige processer primært inden for løn- og personaleområdet.

Kontoret på 65 medarbejdere består af 5 teams, som samarbejder om udviklingsprojekter. Du bliver en del af team Procesoptimering, hvor du får 12 proceskonsulentkolleger med et stærkt sammenhold, drevet af en fælles ambition og stor lyst til at gøre en forskel for kommunens ledere og medarbejdere.

Om jobbet
Vi søger en proceskonsulent, som kan være med til at kortlægge As-Is-processer for derefter at optimere og udvikle en To-Be-proces til at sikre bedre og billigere administration i Københavns Kommune.

Vi har arbejdet målrettet med procesoptimering inden for personaleadministration i snart 10 år og er derfor langt fremme, når vi sammenligner os med andre store organisationer. De seneste 5 år har vores kontor stået for implementering og videreudvikling af kommunens ServiceNow-platform (HR), som vi bruger til selvbetjeningsløsning for ledere og medarbejdere i kommunen og sagshåndtering for vores sagsbehandlere i Center for Løn og Personale.

Store dele af dit arbejde som proceskonsulent vil bestå af projektdeltagelse. Det er derfor vigtigt, at du kan trives i et kontor med højt til loftet, hvor vi til tider løber stærkt og altid løfter i flok.

Du kan i denne video høre Josefine fortæller om, hvordan det er at være proceskonsulent.

Dine opgaver vil omfatte at:

  • drive og facilitere kortlægning og optimering af administrative processer.
  • have ansvar for en til flere processer.
  • udarbejde og opdatere arbejdsgangsbeskrivelser, forretningsgange og vejledninger.
  • implementere regelændringer fx øremærket barsel eller ny ferielov.
  • planlægge, koordinere og afholde workshops.
  • deltage i større udviklingsprojekter.
  • udarbejde løsningsdesigns og mock-ups til udviklingsønsker til vores selvbetjeningsløsninger og/eller sagsstyringssystem (ServiceNow-platformen).
  • planlægge og deltage i tests (teknisk test eller brugertest).
Om dig
Vi forestiller os, at du enten har en længerevarende generalistuddannelse med lyst til at blive lidt nørdet, eller at du er HR-/personalekonsulent med lyst til at blive mere generalist.

  • Du har erfaring med eller interesse for effektivisering og optimering samt mod på at sætte dig ind i, hvordan vores sagsstyringssystem og smarte selvbetjeningsløsninger fungerer.
  • Du er udadvendt og får energi af at samarbejde og tale med kolleger med forskellige fagligheder.
  • Du arbejder struktureret og er en god formidler, der sætter en ære i korrekt skriftlighed.
  • Du finder det spændende at sætte dig ind i kompleks viden og gøre den håndtérbar for andre.
  • Du trives i et omskifteligt miljø, hvor to dage aldrig er ens.
Det er et plus, men ikke et krav, hvis du har:

  • kendskab til BPMN-diagrammer og notationsformer.
  • erfaring med facilitering af møder eller workshops.
  • kendskab til ServiceNow.
  • erfaring med risikovurderinger og kontroller.
Vi tilbyder
Hos os får du et spændende job, hvor udviklingsprojekter prioriteres højt. Du vil opleve et åbent og uformelt arbejdsmiljø med engagerede kollegaer, der vægter både samarbejde og højt humør. Vi har i kontoret fokus på socialt fællesskab og høj medarbejdertilfredshed med en grundværdi om, at det skal være sjovt at gå på arbejde. Derudover tilbyder vi:

  • et afvekslende og fagligt udfordrende job med mulighed for indflydelse.
  • fleksibilitet i forhold til arbejdstider og mulighed for hjemmearbejdsdage.
  • aktivitetsbaseret indretning med plads til både samarbejde og fokusering.
  • en lokation tæt på offentlig transport (lige ved Fuglebakken st.).
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisation. Stillingen er i udgangspunktet en fuldtidsstilling på 37 timer ugentligt.

Opstart er som udgangspunkt den 1. november 2023.

Yderligere information
Nærmere oplysninger fås ved henvendelse til teamleder Sofie Bolding Christensen på 2936 4918 eller proceskonsulent Josefine Kofoed Lassen på 2330 8867.

Søg via linket senest fredag den 8. september 2023
Upload ansøgning, CV, uddannelsespapirer og evt. videointroduktion.
Vi forventer at holde samtaler i uge 37 og 38.

Koncernservice er en professionel serviceorganisation
I Koncernservice har vi et stærkt fagligt miljø med kompetente og specialiserede medarbejdere inden for finans, løn, indkøb, CSR og forsikring, HR og personalejura. Vi udvikler konstant vores kompetencer og faglighed for at kunne forenkle arbejdsgangene, når vi etablerer nye teknologiske løsninger på tværs af kommunen. Og vi insisterer på, at vores løsninger skaber en reel effekt hos vores brugere på den længere bane. Vi er ca. 700 medarbejdere, der løbende er i dialog med kommunens syv forvaltninger og ca. 45.000 medarbejdere. Vi er med andre ord et administrativt samlingspunkt, der skal sikre en effektiv og intuitiv digital administration for hele Københavns Kommune.
Mød os på www.koncernservice.kk.dk.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

København Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=193838&DepartmentId=22306&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5888365

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet