Jurister til intern juridisk bistand i klagesagsbehandlingen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Ligger dit interessefelt inden for forvaltningsret? Vil det motivere dig at dykke ned i en bred vifte af opgaver, hvor du understøtter dine sagsbehandlende kolleger i klagesagsbehandlingen? Vil du gerne have en arbejdsdag, hvor du kan præge dine opgaver efter dine juridiske interesser og fordybe dig i samarbejde med kompetente kolleger? Bliv en del af et nyt kontor i Skatteankestyrelsen, hvor vi er klar til at tage imod dig.

Du bidrager til, at klagesagsbehandlingen sker korrekt og effektivt
Kontoret Jura og Sagsprocesser er et nyt, mindre kontor på 5 kolleger – alle jurister. Vi er klar til at vokse med flere kolleger, der har lyst til at indgå i vores faglige og sociale fællesskab. Sammen løfter vi en række klagesagsunderstøttende opgaver – fra udarbejdelse af instruktioner til sparring om procesregler og undervisning af kolleger.

På kontoret håndterer vi intern juridisk bistand i klagesagsbehandlingen. Du vil arbejde med forvaltningsretlige og skatteforvaltningsretlige procesregler og rådgive og understøtte styrelsens sagsbehandlere. Du skal finde det interessant både at yde hurtig bistand, når vores sagsbehandlere stiller mere simple spørgsmål, og grave dig ned, når mere komplekse problemstillinger skal løses, og procesregler skal fortolkes. Du bidrager således til, at klagesagsbehandlingen sker korrekt og effektivt ved juridisk at understøtte sagsbehandlingsprocessen.

Vi sikrer et grundigt oplæringsforløb, så du er godt klædt på til at løse opgaverne, og vi vægter en stærk sparringskultur meget højt. Vi tilrettelægger dit onboardingprogram skræddersyet til dig.

I Skatteankestyrelsen understøtter vi fleksible arbejdsvilkår, og arbejdstilrettelæggelsen drøfter du med din leder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning.

Alt efter dine kompetencer kan du bidrage til at

  • give juridisk bistand og besvare henvendelser fra vores sagsbehandlere
  • rådgive, formidle og sparre om forvaltnings- og skatteforvaltningsretlige procesregler
  • udarbejde og vedligeholde materiale, fx procesbeskrivelser, instrukser, vejledninger og standardbreve
  • behandle aktindsigtsanmodninger og fordele klagesager til de sagsbehandlende kontorer.
Med de opgaver forestiller vi os, at du

  • er uddannet jurist og har kendskab til eller interesse for forvaltningsret. Du kan være nyuddannet eller have erfaring fra en lignende stilling.
  • kan omsætte dine juridiske kompetencer til at løse konkrete problemstillinger og er nysgerrig på at lære mere om vores fagområde.
  • kan kommunikere klart i tale og på skrift og altid har modtageren i centrum.
  • har lyst til at skabe gode relationer til dine kolleger og blive en del af et stærkt fagligt sparringsmiljø.
Din kontorchef Simon Klyver Mørk glæder sig til at byde dig velkommen
”Du kan se frem til et arbejde med alsidige opgaver og spændende, komplekse problemstillinger. Dine kolleger sparrer med dig og hjælper dig på rette vej, og vi tilbyder gode udviklingsmuligheder som fx uddannelse. Du bliver en del af et hold, hvor vi er uformelle og interesserer os for hinanden og har en afslappet og humoristisk tone”, fortæller kontorchef Simon Klyver Mørk.

I Skatteankestyrelsen går vi op i at lære hinandens kernekompetencer at kende og forstå, hvad vores individuelle forskelligheder betyder for vores måder at samarbejde på.

Vidste du …
… at Skatteankestyrelsen er en af landets største juridiske arbejdspladser, der dækker hele spektret af kompleksitet i skatteretten – lige fra ejendomsvurdering til transfer pricing og beskatning af lønmodtagere.

… at Skatteankestyrelsen er en uafhængig klagemyndighed. Det betyder, at når en borger eller virksomhed har fået en afgørelse fra fx Skattestyrelsen, som de ikke er enige i, så kan de klage til os. Det kan handle om hvilken skat eller moms, de skal betale. Vores vigtigste opgave er at hjælpe borgere og virksomheder med at få den korrekte afgørelse i deres sag inden for en rimelig sagsbehandlingstid. Hver dag går vi på arbejde for at sikre retssikkerhed, og det, synes vi, giver vores arbejde mening.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Upload din ansøgning, dit CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest den 10. august 2023.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Simon Klyver Mørk på tlf. 3376 0718.

Vi læser ansøgninger og holder samtaler løbende, så send gerne din ansøgning snarest muligt.

Vi bruger personligheds- og adfærdstest og eventuelt logisk test som dialogværktøj på 2. samtaler.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC).

Startdato og arbejdssted
Startdato er gerne 1. oktober 2023 eller efter aftale.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Skatteankestyrelsen ligger helt centralt i København ved Vesterport Station. Dit arbejdssted er som udgangspunkt Ved Vesterport 6, 4. sal, 1612 København V, men du kan også have arbejdssted på en af Skatteankestyrelsens øvrige adresser.

Læs mere om ansættelse i styrelsen på www.skatteankestyrelsen.dk/job-og-karriere/

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

København Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteankestyrelsen København, Ved Vesterport 6 6, 1612 København V

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170800&DepartmentId=9878&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5875704

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet