BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du mod på og interesse for at arbejde med nogle af de mest aktuelle områder inden for sundhedsberedskab, sundhedsetik, epidemihåndtering og kvalitet i sundhedsvæsenet? Vil du være med til at udvikle og følge op på politiske initiativer, der skal sikre et velfungerende sundhedsvæsen? Og vil du udfordre og videreudvikle dine juridiske og samfundsfaglige kompetencer i tæt samarbejde med dygtige og engagerede kolleger? Så tilbyder vi en spændende og varieret hverdag tæt på de politiske beslutninger.
Om os
I Indenrigs- og Sundhedsministeriet er vi med til at sætte de strategiske rammer for et velfungerende, moderne og effektivt sundhedsvæsen, der fremmer danskernes sundhed og forebygger sygdomme.
I kontoret for beredskab og smitsomme sygdomme arbejder vi bl.a. med sundhedsberedskab, håndteringen af smitsomme sygdomme og antibiotikaresistens samt udrulningen af de offentlige vaccinationsprogrammer, f.eks. mod covid-19. Vi sætter en ære i at få faglighed, ressourcer og politik til at mødes i håndteringen af smitsomme sygdomme og akutte sundhedskriser, så det rette beredskab er til stede til alle.
I kontoret for epidemihåndtering og kvalitet i sundhedsvæsenet arbejder vi med en række sundhedsetiske opgaver som eksempelvis abort og assisteret reproduktion (fertilitetsbehandling). Herudover er kontoret en tværgående enhed, som bl.a. arbejder på at sikre et covid-19-beredskab baseret på læring af pandemien, hvor opgaverne bl.a. omfatter epidemihåndtering inden for test, smitteopsporing og forebyggelse af smittespredning.
Kontoret varetager også opgaver i relation til udviklingen af kvalitetsarbejdet i sundhedsvæsenet med bl.a. Det Nationale Ledelsesprogram, Nationalt Lærings- og Kvalitetsteams og Det Nationale Kvalitetsprogram.
I begge kontorer består opgaverne af regelfortolkning, løsning af juridiske problemstillinger, regeludarbejdelse, politikudvikling, besvarelse af Folketingsspørgsmål og meget mere.
I begge kontorer vil du komme til at arbejde tæt sammen med andre kontorer i departementet, ministeriets styrelser samt en række andre ministerier.
Din hverdag hos os
For begge stillinger gælder, at du får ansvaret for dine egne fagområder, samtidig med at du vil indgå i et tværgående samarbejde om juridiske opgaver med andre kollegaer på tværs af kontoret. Herudover vil du indgå i kontorets generelle opgaver på tværs af ministeriet og koncernen. De juridiske opgaver vil fx være lovfortolkning og udarbejdelse af lovforslag, bekendtgørelser, vejledninger mv. Øvrige opgaver vil fx være koordinering af større tværgående projekter internt i ministeriet og på tværs af koncernen; betjening af ministeren i forbindelse med bl.a. samråd, folketingsspørgsmål, møder og forhandlinger; politikudvikling inden for regeringens prioriteter fx bidrag til politiske udspil, deltagelse i europæisk og internationalt samarbejde om sundhedsberedskab og smitsomme sygdomme.
En hverdag hos os er kendetegnet ved spændende, afvekslende og udfordrende arbejdsopgaver, der stiller høje krav til faglighed, nytænkning og selvstændighed i en positiv og uformel atmosfære. Vi er to kontorer, som lægger stor vægt på samarbejde og holdånd. Vi kan lide at have det sjovt og støtter op om hinanden og hjælpes ad.
Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer
Vi søger en jurist med generalistkompetencer og forventer, at du er cand.jur. eller ba.jur. suppleret af relevant kandidatgrad og har viden om eller interesse for sundhedsområdet. Du kan også være cand.scient.pol. eller cand.scient.adm. med juridisk fokus og kompetence. Du har nok et par års erfaring fra en lignende stilling.
Det er en fordel, hvis du har:
- erfaring fra en politisk styret organisation,
- erfaring med lovfortolkning og regeludstedelse,
- viden om eller interesse for sundhedsområdet.
- kan agere proaktivt og tage selvstændigt ansvar i samarbejde med dine kollegaer,
- har god procesforståelse og synes, at det er sjovt at koordinere og samarbejde med andre,
- har en god politisk forståelse og hurtigt kan sætte dig ind i nye problemstillinger,
- trives i en hverdag, der indimellem kan være travl og omskiftelig
- og har stærke kommunikations- og formidlingsevner.
Vi har højt til loftet, en uformel omgangstone og tilbyder et meningsfuldt arbejde på et område med stort fokus, faglige udfordringer og mange spændende opgaver.
Du vil blive en del af et aktivt fagligt miljø, hvor du sammen med dygtige og engagerede kolleger får mulighed for at anvende og udvikle dine kompetencer.
Om ansættelsen
Du bliver, afhængig af kvalifikationer og erfaring, ansat som enten fuldmægtig eller specialkonsulent i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation.
Ved ansættelse som specialkonsulent vil du være omfattet af ministeriets ordning om konsulentfridage. Du vil således have en 39 timers arbejdsuge mod 11 ekstra fridage årligt.
Kontakt os gerne
Få mere at vide:
- om stillingen i Kontor for Beredskab og Smitsomme sygdomme ved at ringe til kontorchef Anna Nielsen Kjær på tlf. 4090 9248.
- om stillingen i Kontor for Epidemihåndtering og Kvalitet i Sundhedsvæsenet ved at ringe til kontorchef Eva Jensen på tlf. 6190 2420.
Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 33 og 34.
Du kan læse mere om os på www.sum.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
København Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Sundheds- og Ældreministeriet, Holbergsgade 6, 1057 København K
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 10-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170844&DepartmentId=7795&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5876426