BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi tilbyder en stilling, hvor du kommer ind i maskinrummet på et stort system, der håndterer millionvis af betalinger hvert år med betydning for stort set alle borgere og mange virksomheder. Du vil få indsigt i en hjørnesten i Danmarks digitale infrastruktur og vi tilbyder indflydelse på eget arbejde, mulighed for faglig udvikling og dygtige kollegaer.
Om stillingen NemKonto er en stor offentlig løsning, hvor der gennemføres 100 mio. offentlige udbetalinger hvert år. Alle offentlige myndigheder anvender NemKonto-systemet, og der kører hver måned udbetalinger som folkepension, skattebetalinger og offentlige lønninger gennem systemet. Vi er på den måde en del af den offentlige digitaliserings hjertefunktion, og vi arbejder tæt sammen med finanssektoren og andre interessenter.
Til vores arbejde med forvaltning af NemKonto har vi brug for flere kræfter til det løbende samarbejde om løsningens drift og vedligehold med leverandøren, eksterne interessenter og interne parter. Vi løser mange forskelligartede opgaver med stor betydning for virksomheder og borgere, og vi står ofte med komplekse problemer, der kræver snilde og kreativitet. Dine arbejdsopgaver vil blandt andet være:
- opfølgning på den daglige drift af NemKonto-systemet
- løbende samarbejde med vores leverandører
- besvarelse af henvendelser i vores postkasse angående brugen af NemKonto-systemet
- at sikre, at NemKonto-systemet overholder love og regler i forhold til sikkerhed og compliance
- at understøtte processen af det årlige tilsyn af leverandøren.
Din kommende kollega Helle Rasmussen har arbejdet i Digitaliseringsstyrelsen siden 2022, hun fortæller: ”I Digitaliseringsstyrelsen har jeg fra første arbejdsdag oplevet at få ansvar for mange forskelligartede arbejdsopgaver. I NemKonto-forvaltningen møder vi jævnligt problemstillinger, vi ikke har været stillet overfor før, og vi er i kontoret gode til at bruge hinandens forskellige kompetencer og viden til at komme i mål med alle opgaver. Kombinationen af kendte driftsopgaver, ad hoc-opgaver og nye udviklingsopgaver giver en god dynamik i arbejdsdagen”.
Om dig Udover at du skal have en relevant kandidatuddannelse, ser vi gerne, at du har nogle års erfaring med drift af større it-systemer, men nyuddannede kan også komme i betragtning. Den rette kandidat kan nikke genkende til nedenstående:
- Er analytisk anlagt og har interesse for offentlig digitalisering.
- Kan sætte sig ind i regler og vejledninger og bruge dette i sit daglige arbejde.
- Er serviceminded og har blik for brugernes situation og behov.
Om os Du bliver ansat i Kontor for NemKonto, og du får arbejdssted i Landgreven midt i København K. Vi er 24 medarbejdere med forskellige uddannelsesbaggrunde og erhvervserfaring, alt fra statskundskab og datalogi til humaniora og civilingeniør. Du vil blive en del af et team, der arbejder agilt og har højt humør. I Digitaliseringsstyrelsen er der også en kunstklub, vinklub, et fodboldhold samt faglige netværk.
Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.
I Digitaliseringsstyrelsen er vi ca. 400 medarbejdere, som hver dag går forrest i arbejdet for et mere digitalt offentligt Danmark med borgere og virksomheders behov i centrum. Vi sætter barren højt og har fokus på din trivsel og kompetence- og karriereudvikling. Hvis du er interesseret, kan du læse mere om vores arbejde på www.digst.dk.
Ansættelsesvilkår Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig eller konsulent på baggrund af dine kvalifikationer. Der er tale om en fastansættelse.
Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode.
Ansættelsesområdet er Digitaliserings- og Ligestillingsministeriet med tilhørende institutioner, pt. Digitaliserings- og Ligestillingsministeriets departement, Digitaliseringsstyrelsen og Danmarks Statistik.
Flere oplysninger Vil du vide mere, er du velkommen til at kontakte kontorchef, Per Gade, på telefon 61 96 85 45 eller på mail pegad@digst.dk. Du er også velkommen til at skrive en sms, så ringer Per dig op.
Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest torsdag den 31. august 2023.
Vi forventer at holde 1. samtaler i uge 36 og 2. samtaler i uge 37. For de kandidater, som går videre til 2. samtale, vil der være en mindre skriftlig caseopgave. Vi håber at kunne byde vores ny kollega velkommen fra 1. november 2023 eller snarest muligt.
Vi ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
København Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Digitaliseringsstyrelsen, Landgreven 4, 1301 København K
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 31-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171431&DepartmentId=10346&MediaId=3795&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5890241